2008-07-29

FRA:s Ingvar Åkesson och den ljusskygga organisationen


Det är med stor glädje
jag läser i DN att många bloggare nu följer HAX och publicerar det omtvistade hemliga FRA-dokumentet som Henrik Alexandersson nu blivit JK-anmäld för att ha publicerat på sin blogg. Ju fler vi är som publicerar dokumentet, desto mer farsartad blir FRA:s anmälan och JK:s möjligheter att "klämma åt" HAX eftersom det då blir aktuellt för JK att även utreda samtliga övriga bloggare.

Dokumentet visar att FRA sedan länge använt ljusskygga och olagliga metoder för informationsinhämtning. Om det varit MUST hade det kanske hamnat i en annan dager, men nu handlar det om FRA. FRA som påstås vara en civil myndighet med ej namngivna lika ljusskygga uppdragsgivare.

För varje argumentationsattack mot FRA skickas FRA-direktören Ingvar Åkesson fram. Ena dagen säger han att FRA avvärjt terrorangrepp och andra dagen säger han att svenska folket har missförstått lagen och att FRA arbetar för svenska folkets bästa. Helt klart handlar det dock om en verksamhet som svenska folket anser inte alls är för deras bästa utan tvärtom.

När det gäller Henrik "HAX" Alexandersson så är ett stort föredöme för hela bloggosfären. Orädd publicerar han obekväm information och ifrågasätter på ett kraftfullt och uppfriskande sätt företeelser och orimligheter i vårt samhälle. För detta måste vi andra bloggare ge honom vårt odelade stöd.

Nedan dokumentet. Kalla mig fegis, men jag har strukit över känsliga uppgifter med grått. Antagligen kommer jag att ändra mig inom bara ett par timmar och istället publicera det omaskerade dokumentet. Så länge, se originalet här.

Inga kommentarer: