2007-09-01

Reinfeldt kontra Persson

Jag vill inte slå mig för bröstet (har inte med Jante att göra utan endast ödmjukhet ;-) men som jag för ett par dagar sedan skrev i inlägget Den osynlige statsministern konstaterar nu DN att Reinfeldt syns mindre än föregångaren Persson. Jag har tidigare beklagat detta när jag menat att det borgerliga blocket förlorat mycket av sina chanser i och med osynligheten. Jag menar fortfarande, besviken, samma sak.

Tycker någon annan som röstade på det borgerliga blocket annorlunda? Kommentera!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det kan vara granska smart ur dramaturgisk synvinkel. Konstigt att denna enkla analys aldrig gjorts i mainstream-medierna. Vilken Hollywood-kändis som helst förstår sambanden.

Matte sa...

Jo, jag röstade på Moderatera. Det är kanske synd att han inte syns mer. Samtidigt så spelar det ju ingen större roll kanske, om han syns eller inte. De tuffar på med sitt arbete och det blir nog inte bättre om just han syns mera i medierna. Det ska väl inte vara ett självändamål i sig. Men eftersom jag tycker han är en kanon kille så skuklle det vara kul att se honom mera i tv..!